Činnost školního poradenského pracoviště na naší škole probíhá v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb. (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů, v souladu s vyhláškou 197/2016 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních ve znění pozdějších předpisů a dále v souladu s Vyhláškou 248/2019 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
Školní poradenské pracoviště poskytuje poradenské služby v rámci školy. Věnuje se především podpoře učebního procesu žáků (podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, podpora nadaných a mimořádně nadaných žáků), podpoře žáků s výchovnými problémy, podpoře sociálního začleňování žáků z odlišného prostředí nebo odlišných podmínek, prevenci sociálně patologických jevů, zlepšování sociálního klima školy a sociálně-osobnostnímu rozvoji žáků. K zajištění těchto hlavních cílů jsou využívány různé rozvojové aktivity a poskytované služby. Významnou část aktivit tvoří práce s celými třídními kolektivy. Velká pozornost je také věnována podpoře učitelů a spolupráci s rodiči. Školní poradenské pracoviště se tak stává především podpůrným a komunikačním bodem pro celý systém školy – tzn. žáky, pedagogy a rodiče.
Služby školního poradenského pracoviště zajišťují:
Mgr. Andrea Wieulzoeuf – výchovná poradkyně a metodička prevence
PaedDr. Renata Zemánková – školní speciální pedagožka